måndag 22 december 2008

Jul i Antibes

Igår tog jag och mina kollegor bussen till Antibes för att handla. Snön som tydligen var här för några veckor sedan var inte kvar, däremot fanns det en del fusksnö och konstis på torgen tillsammans med karuseller, tomtar, granar och en panda(?).

Julpandabjörn och Père Noël-tåg

Vi var inne i flera småbutiker som mest sålde samma skräp som vanligt. Ganska övertygad om att det mesta inte var fransktillverkat utan förmodligen kom från pandaland. Vi råkade sedan komma in på marknaden som hade ganska mycket som nog var lokalproducerat.

Oliver

Kryddor

Fransmännen som annars brukar vara ganska långsamma måste varit väldigt snabba på att plocka undan, när vi kom tillbaka en halvtimme senare var allt borta.

1 kommentar:

Jollan sa...

Åh jag vet inte om jag ska på sveadagen. kostar det mkt pengar? jag är så pank just nu osså har dom höjt hyran igen :(....

NAJS med oliver förresten, jag älskar oliver :). borde hitta nån kille som heter det kanske....