onsdag 7 oktober 2009

Flytt

Jaha, efter att jag kollat på lägenheten vid Ceram i torsdags fick jag skriva på minst 10 olika kontrakt och dokument och sen var det klart för inflytt. Skulle betala senare vilket skulle göras med check. Det jag trodde var mina checkar var visst inte det, har för mig jag hört av andra att det finns olika häften för olika saker men tänkte inte på det. Fick åka till banken i fredags och hämta ut checkhäftet och lösa in lönen (som också var på check) för att sen kunna betala lägenheten.

Första natten var ganska jobbig eftersom det var någon form av tillställning i lägenheten under, verkar mest vara studenter som bor i huset. Hade förväntat mig att det skulle vara värre i helgen men det har varit helt lugnt.

Blev två vändor till Carrefour i lördags för att inhandla nödvändigheter som grytor, dushdraperi och bestick. Möblerna som ingick är nya men ganska obekväma och fula, särskilt de rosa utemöblerna i plast, så det får nog inhandlas nya. Vatten, el, tv/internet ingår men har inte fått login för internet än.

Som ni ser så saknas det lite bakgrundsbilder här, anledningen är att min server i göteborg som hade bilderna är avstängd eftersom jag flyttat. Hade hoppas få komma åt den ett tag till, men tydligen inte..

Inga kommentarer: