torsdag 18 september 2008

Handla bör man..

Nu när man jobbar är det inte lika enkelt att åka iväg och handla när man vill. Jag lyckades dock komma iväg till carrefour som är stort varuhus i utkanten av Antibes där många handlar, också det närmsta stället för mig. Eftersom bussarna inte riktigt går som man vill så hade jag valet att handla på mindre än en halvtimme efter jag kommit fram eller ta 3 timmar på mig. För att inte slösa bort hela kvällen på att handla försökte jag bli klar snabbt. Däremot hade inte fransmännen särkilt brottom. Vid disken med baguetter bildas det kö (eller snarare kaos) för att alla ska fram och undersöka varje baguette för att hitta den bästa. Vid kassorna var det som tur var inte så lång kö men det tog ändå lång tid. Det finns väldigt många kassor där, men några ganska uppenbara anledningar till att det inte går så snabbt är t.ex. att det inte finns två avdelningar efter kassan där olika kunders varor kan ta vägen, så man måste vänta tills kunden före har packat ner sitt. En annan är att många använder checkar att betala med som då ska skrivas på och om de även har rabattkuponger med sig kan det ta ännu längre tid.

Påsar är det många som har med sig,
här är min väldigt svenska påse från chalmers DJ-kommitté.

Jag kom tillslut igenom kassan och hann med bussen som var något sen.

Inga kommentarer: