fredag 26 september 2008

Work

Har börjat komma igång med jobbet, väntar dock på ett kit med en mobiltelefon med NFC-funktion som jag ska jobba med. Det är beställt men tar tydligen lite tid att få fram, än så länge har jag mest installerat progam på min dator, lekt med demo-mjukvara för telefoner och gjort use-cases. Som inspiration till detta tänkte jag och mina kollegor utföra en undersökning om hur folk använder sina telefoner. Därför åkte vi till Nice idag för att hitta folk som ville fylla i våra formulär. Vi ställde oss utanför en skivbutik och frågade folk som gick förbi, gick inte så bra som vi hoppats. Jag försökte prata med folk på engelska men det var det inte så många som ville, och mina franska kollegor hade allmänt svårt att få någon att hjälpa till med vår undersökning. Vi fick ändå tag på några tillslut.

Mina kollegor Charles & Charles

Platschefen brukar komma förbi kontoret där vi jobbar och hälsa på nästan varje dag. I veckan hade han dessutom med sig sin chef och chefen ovanför honom en dag. Det borde varit chefen för hela GFI men man vet ju aldrig..

Inga kommentarer: