måndag 22 september 2008

Strandsatt

För att komma ifrån problemet med bussarna inte går särskilt ofta under helgerna försökte jag hitta en gångväg till Antibes. Efter att ha kollat på google maps kom jag fram till att det borde gå att gå på en liten väg genom skogen, det är inte särskilt lämpligt att gå på den vanliga vägen med tanke på hur folk kör.

Nästan som i Sverige, bara lite annorlunda träd.

Det tog ett tag men tillslut kom jag fram till motorvägen innan Antibes, hade inte gått rakaste vägen och var ganska trött så jag gick tillbaka. Cykel skulle man haft.. Var hemma igen lagom tills det började regna och åska vilket det gjorde mycket i helgen.

Hade nästan hoppats på att få se lite roliga franska djur som le hérisson, le dindon sauvage eller le barbapapas, men det enda jag hittade var de här, le mille-pattes.

1 kommentar:

Jonas sa...

Skogsvägen är roligast när det är mörkt och man inte har kikat på google maps