onsdag 3 september 2008

Till Banken!

Jobbet, GFI Informatique

Tog en buss mot jobbet på morgonen, just den bussen gick dock inte hela vägen utan jag och några andra konfunderade passagerare fick gå av halvvägs och vänta på nästa som skulle komma tre kvart senare men kom faktiskt efter bara tio minuter, fantastiskt! Kom till jobbet nästan i tid. Fick reda på att det återstod en del pappersarbete innan jag kunde börja jobba och jag fick bokat ett möte med banken på eftermiddagen. Gick sedan ner för att kolla på huset där jag ska bo, det ligger bara några hundra meter ifrån jobbet.

Fick tag på en buss som gick mot banken. Trots att det var några timmar kvar till jag hade fått tid där tyckte jag att det var lika bra att åka dit. Åt lunch och läste medan jag väntade. Sen började det regna, blev lite förvånad över att se att många hade paraply med sig eftersom jag hört att det det inte brukar regna här särskilt mycket.
På banken fick jag hjälp av en tant som kunde engelska (sa hon), fick dock höra en hel del nya ord och spännande uttal vilket gjorde att konversationen blev något utdragen men tillslut fick jag mina konton och skulle få komma och hämta ett visakort nästa vecka.

Inga kommentarer: