måndag 27 oktober 2008

Multimedia

Med min begränsade internetuppkoppling går det inte riktigt att få tag på alla avsnitt av de serier som man brukar se. Som tur är så följer mina franska kollegor också "Prison Break". Charles med bra uppkoppling har laddat ner några avsnitt som vi kollat på efter jobbet. Till skillnad från de flesta andra serier som de brukar se som är dubbade så var det här på engelska. Han hade även några hundra avsnitt av en japansk tecknad serie med fransk text som jag kunde få låna, men jag tackade nej..

Själv får jag göra prioriteringar, ladda ner film, se på webb-tv/radio eller ladda ner musik som man kan lyssna på. Musik är ju bra eftersom den inte tar så mycket plats och varar längre.. Däremot har jag tröttnat på ljudet från inbyggda högtalarna i min laptop, därför köpte jag externa högtalare och en liten sub i helgen.

Högtalare

Inte världens bästa men ändå en klar förbättring.

1 kommentar:

Videungens sa...

Du kan iaf ladda ner serier, jag har provat men har ännu inte lyckats... Kollar på friends nonstop och är väl inne på min 5:e runda av samma säsonger nu tror jag.. /Loiz