måndag 6 oktober 2008

Utflykt

Igår fick jag för mig att jag skulle gå en sväng, tänkte ta mig till den närmsta kullen som man kan se härifrån innan de riktiga bergen börjar. Jag kollade vilken väg jag skulle ta med hjälp av Google Earth som visar alla vägar och höjdskillnader. 09:30 gick jag iväg med en baguette och vattenflaska i ryggsäcken.

Golfbanan hemma och kullarna i bakgrunden

Något som jag märkte ganska direkt var att höjdskillnaderna på datorn inte var särskilt exakta, det var värre backar än jag tänkt mig. En annan sak som inte syntes var att en del bostadsområden är inhängnade och inte går att gå igenom, istället måste man gå runt. Blev däremot imponerad över hur väl alla vägar finns med, t.o.m. en liten liten stig genom skogen var utritad. Det var inte riktigt vad jag väntat mig efter att ha sett den som en väg på kartan och den var inte helt lätt att gå på.

Ett grustag mitt i skogen med något som såg ut som en fornlämning i botten, det var det inte..

Allt detta gjorde att jag inte kom riktigt så långt som jag tänkt mig. Efter nästan tre timmar hade jag kommit halvvägs. Då åt jag min baguette och gick tillbaka. Två och en halv timme senare var jag hemma, lite trött..

Kom inte närmre än såhär, får bli cykel istället..

Inga kommentarer: