onsdag 29 oktober 2008

Emulatorn

Utvecklingen av vårt mobila program går vidare men jag saknar fortfarande kitet med en riktig NFC-telefon. Därför måste jag använda en emulator som Nokia utvecklat för att testa min kod. För tillfället håller jag på att koda användargränssnitt till vårt program som ska visas för potentiella kunder i veckan (inte det som syns på bilden).

Nokia NFC Emulator

Genom att dra och släppa ikonerna till höger på telefonen simuleras en läsning eller skrivning till en NFC-tag. Fungerar ganska bra, men något som man stör sig otroligt mycket på när man testar kod är ljudet som spelas upp om något går fel. Särskilt när man sitter och lyssnar på musik på lagom nivå och detta ljud spelas upp 10 gånger högre. Det går givetvis inte att stänga av men jag lyckades hitta det långt inne i en jar-fil och tog bort det.

Vi har även fått en ny (äldre) medlem i vårt team. Han ska tydligen vara gruppchef, och har förutom att hålla koll på deadlines fått i uppgift att leta reda på en telefon till mig. Får se hur det går..

Inga kommentarer: