lördag 11 oktober 2008

Vélo

Idag köpte jag en cykel. Åkte till Decathlon där de hade en del att välja på och klara att rulla iväg med, "Pret a rouler". Köpte även hjälm och lås. Cyklade sen till Carrefour och handlade och hem genom skogsvägen som jag gått på tidigare. Börjar förstå varför det inte är så många fransmän som cyklar, det är ganska jobbigt när det är varmt och mycket backar..

Min cykel, som här smälter in ganska bra med staketet bakom.

Tänkte testa cykeln lite mer så jag var iväg en sväng i Sophia och hamnade sen i Biot. Där var det ännu mer backar, vilket var extra jobbigt när man inte visste riktigt vilken väg uppför backen som gick hem, jag testade flera som sedan slutade i en återvändsgränd och en stor låst port till nån villa. Tillslut tog jag hjälp av google maps på mobilen och hittade hem.

Biot, många hus på samma kulle..

Inga kommentarer: